fredag den 13. januar 2012

Stilhed

Det har der hersket på bloggen men ikke i det virkelige liv herhjemme. Efter et efterår hvor omdrejningspunktet har været at komme igennem nogle hårde eksaminer og hvor alt den sparsomme fritid er blevet brugt på familien er vi omsider kommet ind i en periode hvor der bare er ro på og hvor krealysten så småt begynder at røre på sig igen. Det er helt fantastisk. Jeg er bare glad og kan mærke at jeg allerede er i forårshumør og glæder mig til snarlig forspiring og klargøring af haven.

Julen har vi holdt herhjemme i lejligheden for første gang. Det var lidt trangt men hyggeligt bare at være herhjemme og ikke have travlt og nytåret blev holdt i Norge med skønne venner - 8 voksne og 9 børn der brugte dagene på ski og aftenerne på hygge, god mad og leg og for første gang kunne vi mønstre hele familien på ski på en gang - Kalle ganske vist i selen men alligevel... Det var stort (:

Sammen med alt det andet gode der spirer frem er min blogger lyst også på vej tilbage kan jeg mærke og jeg håber at kunne mønstre lidt mere aktivitet herind end efteråret har bragt.. Det skal dog stadig være lysten der driver bloggeriet og den kan man jo ikke altid styre så vi må se (:


Fine silkeblomster som 5 åringen har lavet i børnehaven


Hvad symaskinen kørte igennem i formiddags


Nye nederdele. Herhjemme skal der være vidde i for tiden og når der ankommer nye kjoler og nederdele spørger 5 åringen konsekvent med det samme "Kan den dreje rundt?" (;



Fine ranunkler fra vores lokale grønthandler. Det er aldrig lykkedes mig at dyrke dem på friland så må nyde at det er lykkedes for nogle andre



Se lige et vidunder jeg fandt på loppemarked forleden. Købte den dog ikke.. Vejede ca. et ton og kunne ikke lige se hvor i leligheden den skulle presses ind. Havde jeg haft et par ekstra kvadratmeter var den helt afgjort kommet med hjem! Bemærk bordpladen -mit absolutte yndlings bordpladebeklædning. Mon ikke mange af jer huske den hjemme fra forældre eller bedsteforældres køkken eller bryggers?



Lucca har lavet lysestager til mormor samt julepynt i porcelæn. Fint er det (:




Min nu store 3 årige dreng fordybet i Hamaperlerne


Multitasking i form af morgenmad og maling på en gang...


9 kommentarer:

  1. Godt at se/høre nyt fra dig igen!

    Min datter har brugt sin fine Pusteblume-hue rigtig meget i efteråret. Du kan tro der er mange der har kigget på den og beundret den og læst navnet!

    Så fine fotos du viser... Nederdelen i særdeleshed!

    Helle.

    SvarSlet
  2. Velkommen tilbage :)

    Lyder godt at lysten til det kreative er blomstret op ovenpå en krævende periode.

    Skønt blogindlæg med mange smukke billeder som altid - især er jeg vild med billedet af ranunklerne og silkeblomsten - samt billederne af børnene, hvor det virkelig ses at de er helt fordybet i deres forehavender.

    Her er vi landet på den anden side af jorden, hvor vi vil tilbringe den næste lange tid. Her er skøn, sommer og sol.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  3. Super dejligt med et indlæg fra dig igen, og med mange skønne billeder.

    Jeg er rigtig begejstret for din blog, og nyder at læse med her inde.

    Håber i har en dejlig weekend

    KH Louise

    SvarSlet
  4. Hej Helle

    Tusind tak for den søde kommentar. Er superglad for at høre at huen har været godt i brug og at lille pigen har taget den til sig. Det kan være lidt svært med huer og den alder synes jeg (:

    Mirjam
    Tak for dne søde velkomst tlbage. Ja ranunklerne kan man næsten kun blive glad i låget over. Elsker de fine sarte farver -lige hvad vi trænger til oven i alt det hele jul og vinter.
    Jeg har ige været inde og kigge forbi din blog. Uuuuh hvor ser det helt vildt fedt og spændende ud. Er lidt misundelig. Hukser tydeligt hvordan du var én af dem som klart sagde "Go for it" da vi havde de samme overvejelser om at udstationere hele familien et par år i Indien. Det valgte vi at sige nej til og jeg kan da godt liiiiige blive i tvivl o det nu var det rette når jeg læser med på sidelinien af jeres eventyr. Glæder mig meget til at følge med (:

    Hej Louise
    Tusind tak for din søde kommentar. Faktisk læser jeg også ofte med inde hos dig og synes i bor super smukt og inspirerende. Jeg er alt for dårlig til at få kommenteret med herude i blogland, men jeg nyder også meget at læse med på din blog og er imponeret over at du finder tiden og energien til alle de store og små projekter du har gang i altid (:

    Kh Iben

    SvarSlet
  5. Nææ gør du, det var da dejligt at høre :-) Det glæder også mig.

    Og må jeg sige, den smukke papirsblomst på billede et, den er jeg helt vild med... Hvis du føler for en lille overskudsstund, så må du mægtig gerne lave sådan fine en til mig:-)

    Kærligst Louise

    SvarSlet
  6. Hi hi, silkeblomsten. Den aner jeg ikke hvordan man laver. Det er min datter som har lavet den i børnehaven, men jeg kan da lige høre pædagogerne om de er friske på at lave en tutorial (;

    SvarSlet
  7. ja se, sådan er det tit, jeg sys farvesammensætningen er super fin på den:-)

    Min datter kommer næsten aldrig hjem med andet end tegninger, mest en princip de har i den børnehave, ikke en gang hjemmelavede julegaver eller juledekoration fik vi.... Enormt skuffet moar her:-(

    SvarSlet
  8. Hej Iben

    Skønne hverdagsbilleder som smukt symboliserer den vidunderlige hverdag :-)

    Det er lækker 'læsning' Ü

    SvarSlet
  9. Er bare vild med børnekreationerne. Blomsten må prøves og porcelænspynten. Ved du, hvordan bogstaverne er lavet?

    SvarSlet

About me

Mit billede
Jeg er 34 år og læge med hang til kreative sysler. Elsker at sy, strikke, istandsætte loppefund og fotografere. Når solen skinner er jeg desuden at finde med jord under neglene i vores skønne kolonihave. Er mor til Lucca fra 2006 og Kalle fra 2008 og bor sammen med min kæreste Jens i byens skønneste gade.
 

Pusteblomster Design by Insight © 2009