tirsdag den 17. januar 2012

kill your darlings

Jeg går og øver mig lidt i at komme over en dårlig vane jeg har. Jeg er en udpræget samler især når det kommer til tekstiler. Jeg har uhyggelig svært ved at køre forbi en stofbutik et loppemarked eller en genbrugsbutik uden liiiige at kigge ind og jeg bruger ofte mine aftener med Mac'en på skødet i sofaen og surfer rundt og kigger efter nye stoffer.

Problemet er bare at jeg simpelthen ikke nænner at klippe yndlingsstofferne i stykker. De lander fint på stofhylden sammen med alle de andre yndlingsstoffer og så ligger de ellers der...

 Jeg kan jo næsten ikke lade være med at lige smile og ae dem når jeg går forbi, men det er jo for dumt at de ligger der på hylden i stedet for at komme frem i lyset og blive tryllet om til ting og sager der bliver brugt til noget..

Så nu har jeg besluttet mig for at det må være slut med opmagasineringen. Frem i lyset med yndlingsstofferne. 

Kill your darlings...








10 kommentarer:

  1. Ja, brug dem. Du laver sådan nogle smukke kreationer!

    SvarSlet
  2. Åhh Iben jeg kan lige se dig trisse rundt med det helt store saglige smil på læberne, når du lader blikket falde på dine himmelske stoffer - og ved du hvad, jeg kan sagtens følge dig i at det smukke stof, da skal anvendes, men det kan da helt sikkert ikke undgå at gippe lidt i dig, når saksen skal på job....vidunderlig stak!!! Jeg mailer dig da lige med det sammen ;)

    SvarSlet
  3. Don't I know it. Jeg har har altså også en del, jeg ikke har kunnet få mig til at myrde endnu.....men, ligesom dig er jeg også nået frem til at nu skal det være...eller om lidt....måske ;-)

    Lækre stoffer, Iben.

    kra

    SvarSlet
  4. Hej Iben.

    Det lyder fuldstændig som et indlæg, som kunne være skrevet af mig! Jeg har det nøjagtig som du... Både med det med at have svært ved at køre forbi de tre nævnte butikker, gemme ynglingsstofferne og ae dem... Hihi, det er jo sygt (:
    Og jeg er ligesom du nået frem til at der skal forvandles... Du og jeg skal vælge det stykke stof vi synes er det absolute smukkeste på hylden! Og pludselig er den type stoffer ikke "in" og så er det brand ærgerligt det aldrig fik lov at leve i form af et stykke lækkert tøj eller andet

    SvarSlet
  5. Har vi samme syge sind, hvad angår stoffer? Eller er stofhamstring almindelig adfærd i blogland

    SvarSlet
  6. Jeg glemte at komplimentere din skønne skønne kjole!!!

    SvarSlet
  7. Altså med de smukke kreationer, du tryller frem, siger jeg også 'gør det'..:)
    Men kender det godt - har selv nogle stoffer, jeg er meget øm over for;)
    KH Anne

    SvarSlet
  8. åh jeg tror det er lidt som at samle på servietter, påklædningsdukker, klistermærker, viskelæder, nøgleringe og andet godt... og så er din anvendelse af det hæklede stykke på ærmet en super ide- håber det er ok at lade sig inspirere?

    SvarSlet
  9. Tusind tak skal du have Junette og tak for sparket. Jeg dræber dem én af dagene (:

    Tak for mailen Anne Dorte og ja det er sgi lidt fjollet at man kan gå og smile kærligt og nusse om stofbunkerne, men mon ikke vi alle har en enkelt eller 2 af den slags mystiske tedenser?.. (;

    Åååh Trine, jeg gad godt at se dine stof darlings. Viser du dem ikke frem? Og ja de skal da også bare slåes ihjel og blive til nye skønne groovy kreationer. Der er forår i luften så mon ike snart vi skal se en kortærmet Groovybaby?

    Camilla. Det er dejligt at vide at jeg har en partner in crime derude (: Og du har fuldstændig ret. Jeg har adskillige gange oplevet det der med at gemme for længe og pludselig er det elskede print blevet lidt mentalt slidt og slet ikke så fortryllende mere. Må vi ikke også se nogle af dine stofdarlings?? (:

    Retro-couture: Jep vi må have samme forskruede sind. Stofmisbrug er et alvorligt og meget udbredt problem rundt om i det ganske land. Mon der findes afvænningscentre eller anonyme stofmisbruger møder et sted vi kan opsøge?? (;

    Annchen: Tusind tusind tak for de søde ord. Jeg er så glad for du kan lide kreationerne og det giver også lige lidt mere motivation til at få gang i saksen og symaskinen (:

    Ellen Kathrine: Ja jeg tror du har ret i at ethvert menneske har et eller andet de ikke kan lade være med at samle på og ja der er der samlerobjekter som trods alt er mere fjollede end stof (;
    Og naturligvis er det ok at lade sig inspirere. Det er vel det vi i sidste endne blogger for -at få og forhåbentlig give inspiration til og fra hinanden? (:

    SvarSlet
  10. Uhh - får nervøse trækninger :-) men jeg øver mig også.... må se om jeg ikke kan blive bedre - bare lidt!?

    Fed kjole!!

    Kh. Mette

    SvarSlet

About me

Mit billede
Jeg er 34 år og læge med hang til kreative sysler. Elsker at sy, strikke, istandsætte loppefund og fotografere. Når solen skinner er jeg desuden at finde med jord under neglene i vores skønne kolonihave. Er mor til Lucca fra 2006 og Kalle fra 2008 og bor sammen med min kæreste Jens i byens skønneste gade.
 

Pusteblomster Design by Insight © 2009