onsdag den 14. september 2011

Grønne Onsdag

Så blev det 3. dag i ugens fotoudfordring og dagens farve er grøn.

Dagens farvejagt blev en lille én af slagsen da der her midt på ugen er megatravlt i den lille familie og derfor ikke tid til den helt store fotosafari i hus og have. Grøn er ellers lidt af en favoritfarve herhjemme, så måske det bliver til endnu et grønt indlæg en anden dag med mere tid (:


Er de ikke bare skønne denne her lille familie - Mor og datter og Trabi bil? Bemærk de søde og dejlige halvfjerser tidstypiske matchende grønne spencere som mor og datter har på. I love it (:


Æblegrøn polkaprikket rockabilly swing kjole, syet efter et originalt symønster fra 50'erne. Kjolen er syet til en sød lille pige som jeg har syet mange mange kjoler til og posten er netop på vej til Amager med denne. Håber hun bliver glad den lille og hendes mor (:


Porrer snittet og netop sat i køleskabet så vi er klar til hurtig og nem porresuppe i aften, hvor jeg er alene med børnene og vi kommer sent hjem.


Håndfarvet garn i en dejlig uld/silke blanding fra japanske Nori


Det der sker når en femårig har 2 minutter i selskab med et stykke køkkenrulle, et stykke memopapir, en sprittusch og en limstift (:


Dejlig kogebog, fyldt med inspiration til grønne retter

2 pærer på mit elskede grønne fad


Gamle mostkasser der tjener til opbevaring af briotog og byggeklodser


2 venner fra kittellommen. Gode at have ved hånden når alt den viden der burde sidde på rygraden ikke altid liiiiige kan mobiliseres... De ligger selvfølgelig bag ved Kalles grønne trip trap stol


Lidt træt basilikum og persille i vindueskarmen.

Hav en dejlig Onsdag derude

9 kommentarer:

  1. Skønne billeder :)

    Her har vi også Briotoget i en gammel trækasse. Vores er dog sort og tiltænkt hvidtøl og skibsøl :)

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  2. Din blog er super fin,
    og jeg har lige tildelt dig en AWARD ;)
    Se mere på www.lillesoed.blogspot.com

    SvarSlet
  3. Det er nogle super dejlige billeder :)

    SvarSlet
  4. Sej køkkenrulleramme til Luccas kunstværk :-)

    SvarSlet
  5. Hej Mirjam
    Hi hi, ja det kune jeg også sagten slige se passer perfekt ind i jeres hjem (: Gad nok vide hvad en skibsøl egentlig er for noget?

    Hej Julie
    Tusind tak skal du have. Jeg er meget beæret og vil fluks kigge en tur forbi din blog og se hvad det mon er for noget (:

    Rosalina (med det fantastiske navn. Er heeeeelt vild med det og har altid gerne villet kunne kalde min datter ved det navn, men så ville skæbnen at jeg fandt mig en mand med efternavnet Rosenberg, og så det spillede ligesom ikke så godt sammen, æv..) Nå det var et sidespring. Tak for de søde ord og for inspirationen til denne lille farveleg. Synes faktisk det er rigtig hyggeligt og sjovt at gå på farvejagt i nærmiljøet (:

    Hej Helle
    Ja den er nu ret sej den der køkkenrulleramme, omend den vist har været brugt til at tørre havregrynsmund af med inden den blev tryllet om til ramme. Må betragtes som en del af charmen ;D

    SvarSlet
  6. Fantastiske billeder, trods jeres travle onsdag, tror ikke jeg kan gøre det lige så godt på en af mine gode dage ;o)
    Playmobil'erne og kjolen er simpelthen til at falde helt i svime over.
    Og sikken en kunstner du har i dit hjem ;o)

    SvarSlet
  7. Hvor er det bare nogen lækre ting, og så elsker jeg, at der er andre end mig der har taget billede af de old school playmobil figurer. Mine er dog ikke dem med kjolerne, men vældig fine alligevel :-)
    Det er en fantastsisk kjole du har syet, og hvor er din datter dygtig.

    SvarSlet
  8. Du har godt nok mange lækre grønne ting og sager og øjne for at fange lækkerheden !
    Den lille tegning - er skøn !

    SvarSlet
  9. Jeg hadde akkurat tenkt på å lage et "grønt innlegg", så det var morsomt å komme over bloggen din. Har tittet litt rundt her inne hos deg og liker bildene dine så godt.
    Deg må jeg følge videre :)

    SvarSlet

About me

Mit billede
Jeg er 34 år og læge med hang til kreative sysler. Elsker at sy, strikke, istandsætte loppefund og fotografere. Når solen skinner er jeg desuden at finde med jord under neglene i vores skønne kolonihave. Er mor til Lucca fra 2006 og Kalle fra 2008 og bor sammen med min kæreste Jens i byens skønneste gade.
 

Pusteblomster Design by Insight © 2009