onsdag den 16. juni 2010

En hurtig skildpadde og en tur i parken

Forleden fandt jeg et gammelt hæfte med gør det selv opskrifter på krammedyr i min mors gemmer og i går aftes kastede jeg mig ud i mit første krammedyrsprojekt. Synes overskriften "En hurtig skildpadde" lige lød som sagen for mig. Den var ganske rigtigt hurtig og et rigtig hyggeligt projekt at lave og jeg tror den skal have sig en lille familie én af de nærmeste dage. Jeg fik i hvert fald klippet nok 5 kanter. Tænkte at det var fint at klippe rigeligt så resten evt kunne bruges til en pude, men havde lige overset detaljen med at de i givet fald skulle have været 6 kantede i stedet for 5 kantede ;D I selvsamme hæfte var der den sødeste lille hæklede bjørnefamilie med far og mor Bjørn samt 3 små bjørneunger. Tror måske tiden er kommet til at jeg skal lære at hækle (:

I går eftermiddags holdt Kalle og jeg hyggetur i parken. Storesøster var ude og lege med en veninde og farmand på arbejde så vi kunne nyde solskinnet rydde hele Hansen Chokoladeisen i ro og mag bare os to. Så hyggeligt

(:





16 kommentarer:

  1. Hvor hyggeligt med en tur i parken, og så med Hansens is..ummm... ;O)

    Skildpadden er bare så sød, den må da bringe lykke hos ungerne.

    SvarSlet
  2. Hvor ser det hyggeligt ud - får helt lyst til chokoladeis nu, uhm! Og sikke en dejlig lille basse.

    Synes at skildpadden er rigtig fin og prøvede lige at google for møster, men uden held. Vil du ikke skrive hvad hæftet hedder eller alternativt på anden måde dele mønstret? Det kunne nemlig være et godt lille fremtidigt kreaprojekt. :o)

    SvarSlet
  3. Selvom det blev 5-kanter i stedet for 6-kanter, er den stadig super fin! Er vild med farvesammensætningen! Og især det lilla stof på toppen, du må sige til hvis der er nok til lidt byt! :P
    Og det lyder simpelthen så hyggeligt med en tur i parken.. Med is og sommerhat. Så bliver det vidst ikke meget bedre! :o)

    SvarSlet
  4. Hvor er det en sød skildpadde. Har selv gang i en skildpadde i samme stil, men kan se, at mønstret er et andet :)

    Og sikken et fantastisk striktæppe!!! Er helt vild med det. Er det arv eller hvordan?

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  5. Hvor er det nogle skønne billeder. Og sikke nogle lækre bukser. Er det opskrift fra garniture?
    mvh Christina

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres søde kommentarer om skildpadden og min lille bassemand (:
    Maiken jeg kan ikke lige huske hvad hæftet hedder, men det kan jeg tjekke i aften når jeg er hjemme igen. Mener det er et hæfte som har været vedlagt et gammelt alt om håndarbejdeblad. Som du kan se på fotoet er det et rigtig simpelt mønster. Det er lige før du kan tegne det af ud fra fotoet men jeg kan også prøve at tage et bedre billede hvor mønsterdelene kan ses. Ejer desværre ikke en scanner, det havde været nemmere...

    Julia, jeg er ellers altid frisk på en stofbytter men har kun et lille stykke af det lilla stof der. Det er nemlig købt som en del af de der pakker med mindre stofstykker i på Trendsales, som der er mange som sælger. Måske det stadig er at finde derinde?

    Mirjam Theresa, hvor pudsigt at du lige har gang i en lignende skildpadde. Kan være du kan hjælpe Maiken bedre med et tip til mønstret?
    Tak for roserne til striktæppet. Det har jeg selv strikket da jeg ventede min datter. Faktisk tror jeg snart jeg skal have lave sådan et mere så sønnikke kan få sit eget. Det er et stort arbejde men rigtig rigtig hyggeligt og sjovt strikkeprojekt. Har overvejet at lave et lille blogindlæg om hønsestrik i den nærmeste fremtid, så kan jeg lige skrive lidt mere om hvordan man gør, hvis du er interesseret (:

    Christina
    Tak for rosen til billederne. Jeg ved ikke rigtig hvor buksemønstret er fra men kan godt finde ud af det. Det er nogle min mor har strikket og jeg er 99% sikker på at mønstret er fra Fandango (Sys Fredens)

    Kh Iben

    SvarSlet
  7. Nøøøøøj, det ser hyggeligt ud.. skønt at give de små sådan nogle minder :)
    Skildpadden er også super fin ;D
    Knus herfra :)

    SvarSlet
  8. Det ser ud til at ha' været den hyggeligste tur.. (:
    Og wow til både skildpadden, tæppet og Kalles outfit.. Virkelig lækkerier..;)
    Jeg er helt vild med dragten..
    KH Anne

    SvarSlet
  9. Nøj den er sød, den skildpadde. Er også interesseret i et mønster, hvis du finder du af noget. Ellers må jeg forsøge at tegne et ud fra ovenstående billeder. Det ser hyggeligt ud med turen i parken!
    Kh. Malene

    SvarSlet
  10. Vilken liten söt sköldpadda! Har tänkt försöka sy något gosedjur till barnen men har inte kommit till skott (än). Byxorna på lillkillen var bara för goa! Önskar jag kunde sticka :)

    SvarSlet
  11. Hej Iben,

    det ville da være super med en indføring i hønsestrikuniverset - er meget fuld af beundring :) Desværre mangler jeg lige at kunne strikke før jeg kan kaste mig ud i dette, men altså - dette MÅ jeg bare lære, for ville elske at kunne lave frembringelser med små søde figurer, navne osv. Giv også meget gerne et tip til en hjemmeside eller bog om denne teknik :) Jeg kan regne ud, at det nok ikke lige er noget man lærer. Men hvor meget sværere vil du sige, at det er end at strikke almindeligt?

    Hvad angår skildpaddemønster har jeg kun et gammelt ark, som er tegnet af med omrids af figurerne. Det deler jeg gerne som billede. Kan fx. lægge det på bloggen, når jeg viser skildpadden frem.

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  12. Hej Iben. Hvor ser det bare drønhyggeligt ud :D Og sikke en fin skildpadde! Ville bare lige sige hej og tak for din kommentar hos mig (for cirka 1 måned siden - pinligt!) og dit rigtig gode fif omkring at huske hvor man skriver kommentar! Jeg har ikke været herinde siden jeg skrev indlægget, så derfor vender jeg først tilbage nu. Men super du lige gav din viden videre. Det er noteret og taget i brug :D Virkelig dejligt. Glæder mig til at se mere til dig på din blog - synes du har en skøn blog.

    SvarSlet
  13. Sikke sød lille Kalle er ;) og det der tæppe, wow det er helt fantastisk fint...
    Skøn blog! hilsen Maria

    SvarSlet
  14. Hvor er han da bare en lækker lille fyr og hvor er det skønt at du klæder ham i lilla!! Den dragt er så skøn! Hvilken dejlig blog!

    SvarSlet
  15. Åhhh men vilken alldeles ljuvlig sköldpadda:) Superfin!!!

    SvarSlet
  16. Er lige stødt på dette gamle indlæg via google. Strikker du på bestilling? For min datter på 1 år, kunne godt bruge sådan et par lækre strik-overalls til vinter

    SvarSlet

About me

Mit billede
Jeg er 34 år og læge med hang til kreative sysler. Elsker at sy, strikke, istandsætte loppefund og fotografere. Når solen skinner er jeg desuden at finde med jord under neglene i vores skønne kolonihave. Er mor til Lucca fra 2006 og Kalle fra 2008 og bor sammen med min kæreste Jens i byens skønneste gade.
 

Pusteblomster Design by Insight © 2009