onsdag den 11. april 2012

Forårs forberedelser

Så er forberedelserne i gang til denne sommers tilplantning af drivhuset og kolonihaven. Faldt over denne her fine og inspirerende artikel i et gammelt nr af bolig liv. Lucca fandt et lille plant selv drivhus med 6 små potter, jord og agurkefrø nede i det lokale supermarked til bare 11 kr og så er vi lige som i gang og vi glæder os bare helt vildt til vi til sommer skal nyde frugterne af vores forberedelser. Her lige et par billeder af nogle af de skønen ting vi fik fremfragt i haven sidste sommer.

Jeg har ikke været meget aktiv herinde på det sidste. Syge unger, læsning og almindelig ferietravlhed har stjålet alt min tid. I aften skal jeg vælge it KBU forløb så jeg vil være at finde klistret til skærmen hele dagen i dag og what a shame med det fine vejr...








Nå ja et par neonfarvede påskeæg fik vi da tid til at lave.


Roser og lathyrus


Min skønne staudelathyrus der allerede nu igen gror på livet løs i drivhuset


Citrontagetes der dufter og smager fantastisk


Cosmos

  Lucca fejer i den knap så velplejede have




Kornblomster, morgenfruer og gule cosmos på terassen

20 kommentarer:

  1. Jeg ææææsker dine billeder :)

    SvarSlet
  2. lækre billeder! jeg er også igang med at planlægge havens blomsterbede, tak for inspirationen :)

    SvarSlet
  3. Hos os forspires der også på livet løs. Jeg faldt også over de små krukker, men synes de var for fine at så i, så jeg hæklede nogle mini kaktusser i stedet.

    SvarSlet
  4. Glæder mig bare endnu mere til varmere dage, når jeg ser dine flotte billeder her :)

    SvarSlet
  5. Skønne billeder, glæder mig til varme, sol, og smukke sommerblomster.

    SvarSlet
  6. De billeder er lige til at hoppe ind i:)
    Voksdugen på det sidste billede hvor har du køb den?

    SvarSlet
  7. Dejlige billeder:)

    Mht cosmos sår du dem så direkte i jorden ude hvor du vil ha dem, eller forspirer du dem inde?

    Jeg skal nemlig også forsøge mig med cosmos i år:)

    Er spændt på at høre hvilket forløb du har valgt.

    Kh

    SvarSlet
  8. Sikke en masse smukt! Man bliver helt glad af at se på dine billeder : )

    SvarSlet
  9. Skønne billeder som altid! Håber også at I nyder sommeren på trods af at vejret ikke altid er med Jer i DK ;)

    Håber på snart at høre nyt :D

    Kh. Mirjam

    SvarSlet
  10. rigtig flotte billeder!! ser hyggeligt ud med potteplantning :)

    -mvh muabi.dk

    SvarSlet
  11. Godt skabelon, jeg kan lide, mange tak.

    SvarSlet
  12. Hej Iben

    Du får lige en kommentar her da jeg ikke umiddelbart kunne finde din mail adresse.:)

    Vil høre om du stadig gerne vil strikke? Hvis du finder og adder mig som ven på fb ( søg på kathrine pedersen, århus.... Jeg har solbriller på på mit profilbillede) så kan keg add'e dig til strikkegruppen derinde.

    Kh

    SvarSlet
  13. Nydelige bilder:)
    Hilsen Hege

    SvarSlet
  14. Ligesom denne smukke blomst.

    SvarSlet

  15. Love this blog.Ich würde mich freuen, Sie auf meiner Lieblings-Dinge einzuführen

    SvarSlet
  16. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  17. Eine schöne Blume, gute kluges Kind ursprünglichen Vase so kreativ sein

    SvarSlet
  18. Godt skabelon, jeg kan lide, mange tak.

    SvarSlet
  19. Very great post. I simply stumbled upon your blog and wanted to say that I have really enjoyed browsing your weblog posts. After all I’ll be subscribing on your feed and I am hoping you write again very soon!

    SvarSlet

About me

Mit billede
Jeg er 34 år og læge med hang til kreative sysler. Elsker at sy, strikke, istandsætte loppefund og fotografere. Når solen skinner er jeg desuden at finde med jord under neglene i vores skønne kolonihave. Er mor til Lucca fra 2006 og Kalle fra 2008 og bor sammen med min kæreste Jens i byens skønneste gade.
 

Pusteblomster Design by Insight © 2009