onsdag den 20. oktober 2010

Efterår uden ferie

Pyyyyw, så blev det rigtigt efterår. I modsætning til mange andre er jeg ikke så heldg at have efterårsferie i denne uge. Tværtimod vil jeg næsten gå så vidt som til at sige.
Når det er mørkt og koldt udenfor og studier og job stjæler lidt mere af den dyrebare tid med familien end godt er, må det være ekstra vigtigt at forsøge at skabe lidt farve, hygge og lys over den sparsomme fritid vi har sammen. Vores eftermiddage og aftener er gået med indendørs sysler, spil og leg. Børnene har lavet græskarmænd og vi har sammen foldet nye stjerner til ruderne da de gamle var blevet noget falmede.




7 kommentarer:

  1. Sikke dejligt det lyder :) rigtig god ikke-efterårsferie :) (men snart weekend :)

    SvarSlet
  2. Dejlige dejlige billeder som altid..! Kunne du ik lave en DIY på den stjerne? Den er virkeligt virkeligt flot.. :))

    SvarSlet
  3. Hej Iben

    i forstår da at hygge :D selv om i ikke har holdt ferie..
    den stjerne er simpelthen så fed ....
    jeg kunne da også godt ønske en DIY på den ....
    -
    kh

    SvarSlet
  4. Ja vi prøver på at få så meget hygge ud af den tid vi nu har sammen som muligt. Nogen gange tænker jeg at man bare skulle have været hjemmegående hausfrau, men det ville nok heller ikke holde i længden (:

    Jeg skal nok se om jeg kan lave en lille DIY på stjernerne til vinduet. De er nemlig rigtig fine ja og hører ligesom til i julen ihvertfald herhjemme.

    Kram Iben

    SvarSlet
  5. Haaaay søde, søde IBEN!!! Please lav en DIY på de smukke stjerner og for tæl inden hvor man får fat i papiret!!!
    De er sååå fine, vil også ha dem i vinduerne <3

    Knus knus

    SvarSlet
  6. Jeg prøver at få taget mig sammen til at lave den DIY. Papiret jeg har brugt til dem her er bare almindeligt silkepapir som man kan købe i papirbutikker eller søstrene Greene. Fordelen er at det er billigt og fåes i mange farver. Ulempen er at det rimelig hurtigt fader af når det hænger i solen.
    Alternativt kan man enten købe sådan noget dragepapir, som er dyrt, men holdbart og kun fåes i udenlandske netbutikker.
    Sidste alternativ er at man tager noget akvarelpapir og selv farver det med bivoksfarver og til sidst tørrer det over med en klud med mineralsk terpentin som gør pairet transparent og farven mere jævn. Det er lidt bøvlet og sikkert ikke særlig sundt (:

    Jeg vender frygteligt tilbage, god Lørdag og kram fra Iben

    SvarSlet
  7. Wow nice pictures. I like your blog. I make allso things of vintage fabrics and especially with vintage buttons. I see on your site you make christmas stockings as well. I love the children play game on the picture. Is it a old game?
    Greetings and good luck with your lovely blog.
    Bjør

    SvarSlet

About me

Mit billede
Jeg er 34 år og læge med hang til kreative sysler. Elsker at sy, strikke, istandsætte loppefund og fotografere. Når solen skinner er jeg desuden at finde med jord under neglene i vores skønne kolonihave. Er mor til Lucca fra 2006 og Kalle fra 2008 og bor sammen med min kæreste Jens i byens skønneste gade.
 

Pusteblomster Design by Insight © 2009